.
In de meer dan 20 jaar die ze voor de klas heeft gestaan, heeft Liz Hoppe uiteenlopende hulpmiddelen gezien en gebruikt. Nu is ze voorlichter technologiehulpmiddelen en helpt ze docenten in haar district om technologie, zoals filmpjes, e-nieuwsbrieven en online bronnen, te integreren in hun onderwijsplannen.
“Een van mijn belangrijkste uitdagingen is dat zo veel mogelijk docenten de benodigde informatie en ondersteuning op het juiste moment krijgen”, vertelt Hoppe. “Het is een flinke klus, maar ik haal mijn inspiratie uit de dingen die mij al aanspraken toen ik zelf docent was: relaties opbouwen met leerlingen en samen groeien als één community.”
Hoppe is dan wel handig met computers, maar voor een van haar favoriete onderwijshulpmiddelen, een Post-it® Super Sticky Dry Erase Surface is geen enkele technische kennis nodig. Het helpt docenten ook om studenten betrokken te houden, zelfs wanneer ze zich verplaatsen.
In een klas met drukke studenten is het een extra bonus als je de aandacht kunt vasthouden. Daarom kan het frustrerend zijn om te zien dat alle concentratie die je hebt opgebouwd als sneeuw voor de zon verdwijnt op het moment dat studenten naar een andere activiteit of ruimte gaan.
Voor het creëren van flexibele, creatieve leermogelijkheden raadt Hoppe Post-it® Super Sticky Dry Erase Surface aan. “Het is ideaal voor op muren en deuren”, merkt ze op. “Als studenten bijvoorbeeld een paar minuten te vroeg bij de deur staan voor de pauze, kun je ze woordgroepen, spelling of woorden op de deur laten oefenen.” Studenten hebben zo de kans om te zorgen dat wat ze geleerd hebben blijft hangen, en je krijgt energie doordat je dingen gedaan kunt krijgen en meer onderwijs in een dag kunt stoppen.
De deur of muur is bijvoorbeeld ook handig voor:
Voor Hoppe gaat de waarde van Post-it® Super Sticky Dry Erase Surface veel verder dan studenten bij de les houden. “Het is van belang om te zorgen dat studenten op groei gericht zijn en dat ze het gevoel hebben dat ze in staat zijn om de volgende stap te nemen. Enkele van de beste manieren om ze te motiveren hun doelen te bereiken zijn: help ze om vergissingen te aanvaarden en gericht te blijven op het doel, geef ze precies de ondersteuning waardoor ze kunnen groeien en breng zo vaak mogelijk vernieuwing en variatie aan in leeractiviteiten.”
Liz Hoppe is voorlichter technologiehulpmiddelen in het basisschooldistrict van Hueneme in California. Voor deze functie put ze uit meer dan 20 jaar ervaring voor de klas en helpt docenten om technologie te integreren in hun onderwijs.
Ja, ik ontvang graag regelmatig aanbiedingen en informatie van Post-it®!